fest-i-val

föörlåt mig för denna otroligt dåliga uppdatering, har inte haft någon riktig feeling till ett skriva i bloggen på närmre en vecka nu.. fy skäms kajsa!

till helgen står det festival på schemat, något som alla fjortisar hoppar ur skinnet för!
jag minns den tiden då man själv var en likadan kålsup.. med blandade känslor över hemskhetens tid ska jag berätta något litet utdrag ur legenden om kajsa holmqwist's fjortisliv!

det var festival, det var sommaren 2003 och jag hade precis införskaffat en "krama mig" tischa.. (MIN GUD, tänk att jag var så jävla pinsam?!) sprang runder som ett litet fån o älskade kent o önskade att jag också var en av fräckisarna som söp sig redlös o hånglade i kärnanparken.. nå! det tog ett år av väntan.. 2004 var året då jag förlorade min blomma och vi var över i danmark 1 vecka innan festivalen, för att inte bli tagna i tullen försås.. väl nerpackad sprit i vad vi tyckte var "oskyldiga påsar & väskor", eller sprit o sprit.. vi drack breezers, i alla dess smaker! o det krävdes inte så många för den delen heller.. den sommaren umgicks vi med äldre o söp oss hejdlösa, och när vi var bortom all räddning tror jag minnsan o dag att vi hånglade med x antal killar allihopa! och när klockan var slagen för den tiden mycket, fick man nyktra till sig bäst man kunde o smyga in i lägenheten så tyst man kunde trots att det snurrade duktigt i kupan!
2005 var det same procedure as last year.. springa runt o va pinsamt osmaklig & illa berusad.. höll på att bli tagen av polisen också, självklart hade mina vänner sett i förväg att polisen kom o kutat iväg för att skåda teatern på bekvämt avstånd.. snälla lilla jag fick se till att prata oss ur några tänkbara böteslappar o samtal till föräldrar.. men det värsta som ändå kunde hända var att de hällde ut vår älskade sprit.. vilket de också gjorde, trots otroligt mycket tjat från min sida att de skulle låta bli.. (var det då jag försökte lura polisen att jag var 18 och inte hade en aning om att det var 20 års gräns på innehav av alkohol? njää, det var nog valborg..) hur som haver pratade vi norska en hel kväll det året på festivalen..

och hur ska nu detta årets festival bli? knappast axel's tivoli häng o breezer's iallafall..


Kommentarer
Postat av: Cajsa

2009-07-22 @ 13:36:17
URL: http://cajsabajs.blogg.se/
Postat av: cajsa

Kanske titta på musiken och hänga i öl-tälten....

Sen har vi X-antal fribiljetter till Bakom också ju. Någon som är sugen, och tycker det suger att betala sig in på Bakom? hör av er till oss....

2009-07-22 @ 13:38:25
URL: http://cajsabajs.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha ja, jag tar gärna en fribiljett eller två? :D

2009-07-22 @ 19:17:12
URL: http://jeenny.webblogg.se/
Postat av: kajsa

SJÄLVKLART JENNY! :)

2009-07-23 @ 11:00:52
URL: http://holmqwist.blogg.se/
Postat av: Erik

Haha, åh, "oskyldiga påsar & väskor" - det känner man igen. Man kände sig så duktig när man klarat det dock!



Så du sitter också på drygt sommarjobb!?

Själv dör jag på mitt.

2009-07-23 @ 20:11:32
URL: http://johanerik.se
Postat av: kajsa

haha ja visst gjorde man erik? den tiden, den tiden..



jovisst, dör snart tråkighets-döden här borta! utvecklingsnämnden i helsingborg.. är lika roligt som det låter (Y) vad jobbar du själv med?

2009-07-27 @ 10:32:18
URL: http://holmqwist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback