vägen över söders slätter..

efter en smärre livskris på nån timme igår har jag nu hämtat mig och skriver blogg igen!

idag började dagen bokstavligt talat på fel sida av sängen, dessutom hade jag tryckt av väckarklockan på mobilen i sömnen. BRA JOBBAT KAJSA (Y)

nå, efter att ha gjort ett tappert försök att stressa gav jag upp och insåg att jag ändå skulle komma försent till jobbet. jag liksom kapitulerade mot tiden, och slö-gick bort mot bussen..

väl nere på söder klarade jag mig ganska skapligt förbi de två "uppehållande farorna".
det vill säga;
1. uteliggarna utanför ria som är helt sjuuukt snackesugna på morgonkvisten! (sa godmorgon o läget som vanligt, men sen blev jag befriad från fortsatta frågor som tur va)..
2.  dessa jädra jehovas vittne tanterna som ligger på lur i buskarna utanför jobb... VAD I HELVETE(!?) gör dom utanför tretorn byggnaden? försöker snällt fråga ifall man vill ha något att läsa.. och tjoff sen är man fast där i en halvtimme med deras snack om att födelsedagar o julafton är FEL?! vad i själva fa-an, ska dom ta ifrån mig de bästa dagarna på hela året de jävlarna? glöm det!  jag trycker tillbaka bibban med papper i hennes famn, (som hon på något magiskt sett smugglat ner i min famn utan att jag märkt det) och HA, så har jag klarat mig denna gången också. jag är o förblir listigast av oss båda..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback