tankar från helsingborg och överallt

imorse glömde jag visst att vakna..

inte helt sant det där, men visst lät det mycket bättre o säga så än att man försovit sig?
försovit sig låter så jävla dumt..
"hej förlåt att jag kommer försent, jag försov mig!"  då tittar folk på en som om man inte är riktigt klok i huvudet, suckar och säger "jaha okej" men egentligen tycker dom inte alls att det är okej.. allt annat än okej! och tro mig, som en van försovare vet jag med all säkerhet att det är just denna reaktionen man får.

"och nu är det jag som ska känna mig dum" - (kristoffer appelquist, DU ÄR KUNG!)

i skrivande stund är det nått jävla rikspucko här nere på gården som har bestämt sig för att ge mig en huvudvärk.. jag fattar inte ens vad han håller på med! jävla liv är det iallafall, trodde fanimej det var inbrott där ett tag..

jag har ett längre tag tänkt berätta om min nya klass.. men jag vågar inte det förtillfället! väntar kanske tills jag åker iväg till österrike, så jag slipper se eländet när brudarna från hell sätter igång med sitt skitsnack ;)
ni förstår inte.. okej jag måste dra ett smakprov!

vi sitter på religionslektion med Nadia.. världens roligaste lärare att lyssna på by the way :)
Nadia berättar om hur man inte vet hur jesus ser ut, eftersom han först blev avbildad 400 år efter att han dött, och dessutom gjordes detta av västerlänningar som avbildade honom som blond och det är högst troligt att han snarare såg ut som en babbe eftersom han kom från palestina.
lite senare på lektionen berättade hon att det finns många teorier runt underverket att jesus skulle ha gått på vatten. högst troligt var det att det skulle ha varit is på sjön där han gick, eftersom jesus levde under en dokumenterat kallare period i vår historia, en såkallad mini-istid!
M - men frös han inte ihjäl? han hade ju så tunna kläder?
Nadia - frös ihjäl gjorde han uppenbarligen inte, och vi vet inte hur han såg ut sa vi ju.
M - men han har ju nästan inga kläder på bilderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback